Taggar i SEO 2020

Taggar i SEO

Taggar finns i tre huvudformer för ditt innehåll, och du vill se till att du har bästa praxis för alla tre. Den första är titel taggen. Om du använder WordPress behöver du inte oroa dig för posttiteln. Men när du använder undertexter i innehåll vill du se till att dessa inte bara är djärva – du vill att faktiska rubriker ska få optimal SEO-optimering. Detta hjälper till att berätta för sökmotorn att dessa ord är särskilt viktiga när det gäller publicering.

Nyckelord i metataggar - inte viktigt?

Nyckelord i metataggar var tidigare en stor del av SEO på sidan men det är inte fallet längre, åtminstone inte för Google. Det är ingen fördel att skicka dina sidor med nyckelord, en webbplats kan straffas för att systematiskt fylla sina sidor med nyckelord utan att själva innehållet stöder det eller för att ha duplicerade metataggar. Du vill undvika dessa påföljder, eftersom det kan ha långvariga negativa effekter.

Alt-tagg bra att inkludera

Slutligen bör varje bild ha alt-taggar för att indikera vad bilden handlar om. Dessa taggar ska inte vara nyckelordspam eller nyckelordslistor, utan en kort beskrivning av vad bilden visar, det är korrekt optimering. Ett grundläggande nyckelord är okej om det direkt beskriver vad som finns i bilden. Om du inte kan beskriva bilden i en alt-tagg på ett naturligt sätt eller med ett enda ord, är det mer lönsamt att inte skriva en alt-tagg alls.

Att optimera dessa taggar på varje sida är något som alla större sökmotorer vill se.

Sammanfattningsvis

Att optimera en större webbplats med taggar kan vara både tidskrävande och komplicerat. Särskilt om optimeringen inte ska ses som skräppost eller duplikat. Vi hjälper dig att få bästa optimering baserat på dina förutsättningar. Kontakta oss för att diskutera dina möjligheter.