fbpx Skip to content

Google Ads annonsering

Att annonsera på Google kan snabbt hjälpa dig att synas med dina produkter eller tjänster mot rätt målgrupp. Att ha Vibestorm som sin Google Ads-byrå ser vi till att sätta upp effektiva annonskampanjer som ger dig optimal återbäring på din investering.

Google Ads är snabba vägen till synlighet

Textannonser eller display annonser med Google Ads är annonser som alla kan skapa mer eller mindre. Detta gör att du kan synas överst, över alla organiska sökresultat och på det sättet får du förtur. Du väljer sökorden du vill synas på och innehållet i annonserna. Du betalar per klick (PPC) på textannonser och annonserna kan du länka till ett mål på din webbplats som är relevant för din annons.

Annonsering på Google Ads kan alla göra, men med kompetens och expertis så betalar du mindre och för relevant trafik. Det är detta du har en byrå till, för att se till att spara pengar på annonserna. Annars kan det bli dyrt i längden utan någon optimal avkastning.

Vad kostar din Google-annonsering?

Sökord är det Google Ads bygger på, och varje sökord har en kostnad per klick (CPC). Du lägger bud på de sökord du vill synas med och därefter sker en auktion automatiskt. Om ditt bud är högst så syns du på det relevanta sökordet. Kostnaden skiljer alltid beroende på konkurrensen om sökordet, kvaliteten i annonseringen efter hur relevanta dina målsidor och annonser är i hörhållande till sökorden.

Våra populära Google Ads paket

Google Ads L

395:-

  • 2 aktiva annonskampanjer
  • 4 textannonser
  • Certifierad AdWords specialist
  • Annonsbudget upp till 7 000kr

Google Ads XL

795:-

  • 4 aktiva annonskampanjer
  • 10 textannonser & 2 Display Ads
  • Certifierad AdWords specialist
  • Annonsbudget upp till 20 000kr

Dynamiska annonser som matchar kundens sökning

Med dynamisk annonsering kan du matcha sökningen som besökaren gör och skicka besökaren till den mest relevanta målsidan på din webbplats.

Annonsera på Google Display-nätverket

Som vi nämnt ovan finns även Display annonsering på Google Ads. Med detta kan du annonsera via media, exempelvis video eller bild. Du betalar oftast per tusen visningar.

Annonsera till nuvarande besökare och kunder

Du kan använda dig av remarketing listor. Detta kallas även retargeting där du fokuserar på att visa dina annonser för kunder och besökare som redan har utfört ett köp eller handling på din webbplats.

Vill du ha hjälp med Google Ads?

Vi optimerar dina annonskampanjer på Google med rätt utformade Google-annonser och skapar korrekt relevans för bästa avkastning.